Köszöntök Mindenkit!


Nyíri Eszter Stiga vagyok, diplomás óvónő, amatőr író.

Ezen a blogon találjátok írásaim egy részét - novellákat, gondolatokat, mini-regényeket -, megjelent műveimet és "írói" világom főbb eseményeit, történéseit.

(Használjátok a címkéket!)



Oldalt elérhetitek az alblogjaimat

(Full Moon - Twilight fanfiction, Renesmee és Jacob szerelmének varázslatos története;

Tündérmesém - Anne, egy cseppet sem hétköznapi, nyüzsgő fiatal nő meséje, aki a távoli, ködös Angliában kergeti álmait és a lehetetlennek tűnő szerelmet;

BackStage - a Sacckával közösen komponált sztori, mely egy musicaliskola mozgalmas, színes életébe enged betekintést).



Ha erre jártok és kis világom elnyeri tetszéseteket, hagyjatok nyomot magatok után!



Jó olvasást, keltsük életre a mesét!



Stigu _@/”




2012. szeptember 30., vasárnap

Csillagom, csillagom - 2012-es tábori novella



Sziasztok!


Mivel idén is voltam táboroztatni (kicsit később a megszokottnál, augusztusban), ezért idén is született táboros novella. :)

/Az előző években készültek itt találhatók: Vadles, Szentivánéji álom./



Ez most egy pirinyót más lett, mint a másik kettő, de hát mi is mindig változunk... :)


Jó olvasást hozzá! Ha tetszett, írjatok kommentet nyugodtan! :))









Csillagom, csillagom



Idén is vártam, vártam a csodát, de nem történt semmi. Talán bezárultak a bűbájt átengedő kapuk – Szent Iván mágikus éjjele már a nem túl közeli múlt; a bűverő ennyi idő elteltével biztos eloszlott, szétfoszlott. Vagy csak egyszerűen elfogytak a csodák. A magas tölgyfák között nem csillant éteri, hófehér bőr, az erdő buja zöldjét nem törte meg a vöröses bunda felvillanása. Néma volt a más-világ.
Azért kis, hétköznapi varázslatok körüllengedeztek: fiatal szarvasok ugrálgattak csupán pár méterre tőlünk, óriási, színpompás lepkék és gyors röptű denevérek szálldostak a sötétben. A természet uralt mindent, ide csupán foltokban férkőzött be a civilizáció.
Utolsó este, a tábortűz körüli vidám és kissé hamis éneklés után a legbátrabbakkal éjszakai túrára indultunk.
Izgatott-feldobottá váltam készülődés közben, ahogy meleg ruhát öltöttem, szúnyogriasztóztam, csakliztam egy menő fejlámpát és a zsebembe tartalékoltam némi édességet; a kapun kilépve már alig fértem a bőrömbe. Erősen reméltem, hogy végre történik valami emlékezésre érdemes.
Már a tábor melletti erdősáv legelején találkoztunk a honos lakókkal: a fák között tébláboló szarvasok szempárjai kissé félelmetesen verték vissza a rájuk vetülő mesterséges fényt, a fehér-sárga pillangók felbolydulva repültek neki a lámpák műanyag-üveg borításának. A lábunk alatt hangosan, a finom csendet szétverve ropogtak a lehullott, elszáradt levelek és ágak.
Igyekeztem kizárni az általunk keltett zajokat, hogy meghalljam a kinti élet hangjait, az oda nem illő, mágikus neszeket. De az agancsos állatok avart recsegtető lépésein és a lehulló makkok koppanásán túl csak a szendergő erdő békessége vett körül.
Bármennyire akartam, eltűnt a mágia. Még eltévedésünk során sem találtam meg a varázst.
Miután megleltük a hazavezető utat, és ágyba dugtuk az álomba ringatást nem igénylő lurkókat, kiültünk a kertbe, hogy beszélgetés közben gyönyörködhessünk a tiszta, augusztusi égboltban.
A mesterséges világtól messze semmi nem törte meg a hatalmas Univerzum látképét, a milliónyi távoli csillag fényesen ragyogott a végtelen, éjsötét háttér előtt.
Elrévedve figyeltem a sok-sok ezüstös pontot, a több fényévnyire keringő-bolyongó égitesteket.
– Anya, most lehet látni sok hullócsillagot? – kérdezte a legifjabb táboroztató.
– Elvileg igen. Csak ki kell várni – érkezett a felelet.
Elgondolkoztam, mit kívánnék, ha látnék egyet: jó pár dolog hiányzik az életemből, de a legtöbbet majd elintézem magamtól, azokra felesleges kívánságot pazarolni; a többi pedig nagyon távoli vágynak tűnik még, azok ráérnek, és idővel úgyis hozzám találnak majd.
Tekintetem cikázva próbálta egyszerre nézni az egész mennyboltot, nehogy lemaradjak a pillanatig tartó szikrázásról.
Aztán pár perc múlva épp fölöttem égett porrá egy légkörbe hasító meteor. Elakadt a lélegzetem, szemem hitetlenül itta be a mesébe illő látványt. A hirtelen megszülető kívánságot nem mondtam ki hangosan – nehéz is lett volna, tekintve, hogy a vágyakozó gondolat nem állt össze egésszé, inkább csak egy nagyon erős érzés maradt.
Ez a nagyon erős érzés kitartott még akkor is, midőn álomra hajtottam a fejem.

Nem sokkal később egy idegen országban ébredtem, ahová a kívánságom vezetett el, és a puhazöld fűben fekve a fekete-ezüst eget néztem. Ugyanaz az ég volt, de az alattam elterülő föld máshogy, édesebben illatozott. A selymes fűszálak cirógatták ujjbegyeimet, a kézfejemet ismeretlen-ismerős ujjak simították.
Oldalra fordítottam a fejem, csillagfénnyel ragyogó pillantásunk egymásra talált…
A túl korai ébresztő pedig egy pillanat alatt szétzúzta a mesés álmot; mire a reggeli kávémhoz jutottam, csak egy halvány, színtelen kép maradt belőle.

Egy évvel később a Temze partján állva lestem az augusztusi csillagokat, remélve, hogy újra kívánhatok, bár már minden vágyam teljesült. Újra hittem a csodákban.
A folyó visszatükrözte a ragyogó égboltot, így olyan érzés öntött el, mintha az egész Mindenség együtt lélegezne, szívdobogna velem.
Valaki mögém lépett – rögtön tudtam, hogy Ő az –, hátulról átölelt, és megcsókolta a tarkóm. A pulzusom felgyorsult, a lelkemet viszont tökéletes megnyugvás árasztotta el: immár társra találtam, vége a hosszú egyedüllétnek.
– Láttál hullócsillagot? – kérdezte, s közben állát a fejem búbjára támasztotta.
Elmosolyodtam.
– Már nincs rá szükségem. 






















_@/" 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése